BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 28, 2011

karangan saya-tentang kemalangan jalan raya


Pada satu hari..sy mengikut emak sy pergi ke pasar mmbeli brg.tiba2 ad seowg peragut meragut beg duet jiran sy..lalu melari kan dri menaiki Rxz laju..dengan kuasa Allah peragut itu tergolek masok ke dlm longkang lalu lemas dan kemudiannya mati.Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati. Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang mati.

Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging itu dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati.

Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.sekian terima kasih~

0 ulasan:

Popular Posts